12 February 2018

Permintaan kecil.




Hari ini merupakan salah satu hari yang sedih.

Kepala sakit.
Dada pun rasa sakit. Dah lama tak merasa sakit dada sejak beberapa bulan yang lalu.

Masa yang lapang banyak buat aku overthinking. hakikatnya, banyak sangat berfikir tak pernah selesaikan masalah. tetapi, dengan hanya banyak tuah, mampu menyelesaikan masalah.

dan tuah tidak pernah menyebelahi aku.
mungkin bukan hari ini. dan hari semalam juga.

aku dah mula runsing. sebab aku takut menaruh harapan pada hari esok, aku takut harapan aku berkecai lagi. dan lalu aku sakit dada kembali.

aku tak minta pun cemerlang, aku nak lulus sahaja. aku minta hajat yang kecil sahaja.

tapi, harganya cukup mahal buat aku. kenapa aku sangat miskin? sabarlah.

kepala aku sakit.
aku menulis dengan dada yang sakit.
aku menulis malam ini yang esoknya aku ada ujian. lagi.

aku sangat memerlukan pertolongan. Sangat.

Tolonglah aku.


Untuk tidak sakit dada lagi.









1 comment:

Unknown said...

Mungkin boleh cuba istiqomah dgn Surah Al- Waqiah..yakin dgn kuasa Allah.

Kemudahan dan kesenangan ibarat angin..ia datang tanpa arah..tidak disangka2..dan berlalu pergi dgn sekejap..tapi tetap menyenangkan.